donderdag 29 maart 2012

Lotto madam Sophie Dewaele met Lotto trekking in leren kleedje en meter campagne 'Geef om Haar' tegen borstkanker


Lotto madam Sophie Dewaele met Lotto trekking in leren kleedje en meter campagne 'Geef om Haar' tegen borstkanker.


Filmpje van Lotto madam Sophie Dewaele met de Joker+ en Lotto trekking van 17 september 2011.

Procter & Gamble lanceert de campagne "Geef om haar" via Pantene haarverzorgingsproducten. De liefdadigheidsactie wil vrouwen helpen die haarverlies lijden tijdens hun chemotherapie, in het kader van kankerbestrijding.

Bedoeling van "Geef om haar" is zoveel mogelijk middelen te verzamelen voor het maken van pruiken. Sophie Dewaele vormt het gezicht van de campagne.

Samen met het strategisch communicatiebureau Porter Novelli maakt Productiehuis.eu een tweetalige campagnevideo die de actie ondersteunt.

De campagne 'Geef om Haar' met Sophie Dewaele als meter heeft meer dan 2500 paardenstaarten, goed voor zo'n 11.000 euro in totaal, opgeleverd.

Met het geld kregen reeds 320 vrouwen en enkele mannen financiële steun voor de aankoop van een pruik via de stichting tegen kanker.

De actie 'Geef om Haar' werd op 7 oktober door Sophie Dewaele officieel afgetrapt. Om het goede voorbeeld te geven liet Dewaele 20 cm van haar haren knippen.

Ook prinses Lea, de vrouw van prins Alexander, gaf een flink stuk haar ten voordele van het goede doel.

Opvallend veel kinderen, jongeren en zelfs mannen lieten hun haren knippen voor het goede doel. Dankzij hun inzet en enkele spontane donaties kregen reeds 320 vrouwen en enkele mannen financiële steun bij de aankoop van een pruik.

Pantene, organisator van de actie, kondigde reeds een gelijkaardige actie aan.

Voor de campagne "Geef om Haar" heeft de 9500ste vrouw een stuk van haar haar laten knippen. Die staarten worden verwerkt in pruiken voor vrouwen die hun haar verloren hebben door chemo.

Elk jaar krijgen 9500 vrouwen in ons land borstkanker.

De campagne 'Geef om Haar' is een groot succes. De 9.500e vrouw die een stukje haar liet knippen, werd in de bloemetjes gezet door meter Sophie Dewaele.

9.500 is een symbolisch getal, want elk jaar krijgen in ons land zoveel vrouwen te horen dat ze borstkanker hebben.

De campagne spoort dames - die minstens 20 centimeter kunnen missen - aan om hun paardenstaart af te staan. Sophie Dewaele gaf het goede voorbeeld. Met al dat verzameld haar kan men pruiken maken voor kankerpatiënten die hun haardos kwijtspelen door de chemo.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen